10 hlavných dôvodov, prečo kúpiť detské tepláky spod Tatier Carpe DM a rozhovor s Dobravou

O tom, že tepláky sa stali módnym hitom, už niet pochýb. Nenápadne sa presunuli zo športovísk aj na ulice, do školských lavíc, na diskotéky. Nosia ich deti i dospelí. Ľudia ich jednoducho milujú. O ich popularitu sa veľkou mierou pričinila aj slovenská dizajnérka a majiteľka firmy Dobrava Míčka Škvaridlová so svojou značkou Carpe DM, ktorá svoje jedinečné tepláky úspešne predáva už niekoľko rokov po celom svete. Dobrava je navyše aj milujúcou maminou, a tak veľmi dobre vie, aké vysoké požiadavky musí spĺňať práve detské oblečenie. A pretože jej nadčasové detské tepláky ponúkame exluzívne ako jediný práve v našom e-shope, chceli by sme vám Dobravu a jej tvorbu bližšie predstaviť. Kto stojí za touto úspešnou slovenskou značkou? Ako sa prepracovala profesionálna tanečníčka a fashion dizajnérka spod Tatier až na tohtoročný fashion week v Číne? Prečo svoju výrobu nikdy nepresunie do lacných ázijských krajín? To všetko sa dočítate v našom najnovšom článku.

 

Dobrava, pochádzaš z Novej Lesnej, od malička si mala blízko k športu, hlavne k bežeckému lyžovaniu a biatlonu. Ale na Slovensku si ťa ľudia pamätajú hlavne ako skvelú tanečníčku zo súťaže Miliónový tanec. Ako a prečo si vymenila lyže za tanec?

Áno, šport mám asi v génoch, dokonca som bola v juniorskej biatlonovej reprezentácii. Tanec ma však tiež lákal už od detstva. Ako 15-ročná som tancovala v skupine Trend, potom som si „vydupala“ balet u pedagogičky pani Žitňanovej v Bratislave, dostala som sa na štúdium pedagogiky tanca na VŠMU, tancovala som aj street dance a potom prišiel Miliónový tanec. I keď som od súťaže veľa nečakala, uspela som a dostala som možnosť vycestovať do USA.

Najprv som doštudovala a pritom som kula plány, ako ostať v Amerike dlhší čas, nie iba tie dva týždne, ktoré zo súťaže vyplývali. Nakoniec sa mi po dohode s JOJ-kou podarilo vycestovať na päť mesiacov. Neboli to ľahké časy. Tvrdé tréningy, niekoľko tanečných konkurzov, málo peňazí, fotenie pre pár amerických firiem, účinkovanie v hiphopovej šou. Pre mňa však bolo najdôležitejšie zistenie, že mám na viac, než som sama o sebe predpokladala.

 

Po návrate si toto poznanie využila?

Jasné. Kúpila som tanečné štúdio a učila som deti rôzne tanečné štýly, od klasického tanca až po hiphop. Učenie ma bavilo, deti boli úžasné a pochopili, že tanec je tvrdá drina, často nechýbali ani slzy, ani modriny. Deti to zvládali, no mnohí rodičia nie. Nechápali, že tanec je vlastne šport a k športu patrí aj strach z neúspechu, aj bolesť a tvrdý tréning.

 
 

Ale nevzdala si to...

Nie, nevzdala, ale posunula som sa inam. V tom čase som už čakala syna a po jeho narodení som vedela, že on musí byť pre mňa na prvom mieste a môj život a práca sa musí prispôsobiť jemu, aby som s ním mohla tráviť čo najviac času. Vrátila som sa pod Tatry a pustila som sa do plnenia svojho druhého sna, ktorý vo mne driemal a bol čas ho prebudiť. Od malička som trávila veľa času v maminej šijacej dielni, kde som si pozorne všímala všetko, čo sa deje pri výrobe nového oblečenia, od návrhov, cez strihy, šitie, až po konečnú fázu – predaj. Mala som preštudované všetky módne i odborné časopisy, čo sa v dielni našli. Šiť mi mama ešte nedovolila, tak som si kreslila na látky a vyšívala korálikmi. Musím sa pochváliť, že na ten detský vek to boli celkom šikovné dielka. Neskôr, keď som už tancovala v skupine, navrhovala som si sama kostýmy a mama mi ich šila. Postupne som obliekala skoro všetky tanečné skupiny u nás.

 

Takže si vlastne nezačala teplákmi. Prečo si sa potom zamerala práve na ne?

Myšlienka šiť tepláky prišla hlavne po mojom návrate zo školy v New Yorku. Chodila som na veľa tanečných vystúpení workshopov, akcií, chcela som sa cítiť pohodlne a dobre, tak som si navrhla niekoľko originálnych teplákov, ktoré sa podstatne líšili od tých bežne dostupných. Postupne sme ich nosili všetci z mojej skupiny, páčili sa a začali sa o ne zaujímať ďalší a ďalší ... Našla som, ako sa hovorí, dieru na trhu a začala som navrhovať tepláky pre širokú verejnosť.

 

Len tak, bez skúseností, bez zázemia?

Dokonca aj bez kapitálu. Začala som úplne od nuly. V roku 2007 som ušila prvé modely a postupne som vybudovala vývojovú dielňu a firmu, ktorá obliekla takmer celú streetdancovú scénu, aj Ega, Majka Spirita, Igora Kmeťa, Tomáša Klusa, moderátorky TopStar magazínu JOJ-ky atď,atď.

 
 

Žiadna značka na svete nerobí tepláky takým spôsobom ako ty. V materiáloch, spracovaní a dizajne. V čom je tvoja jedinečnosť?

Áno, to je pravda. Značka CARPE DM má najväčšiu ponuku teplákov na jednom mieste v toľkých farbách a strihoch. Záleží nám na kráse výrobkov, ale hlavne na vysokej kvalite. A jedinečnosť? Je v celom procese výroby od začiatku do konca. Spájame rozum s citom, nie je to naháňačka za ziskom. Od prvého návrhu až po hotový kus si všetko robíme sami. Sama nakreslím návrh, s techničkou ho rozpracujeme vo všetkých detailoch, ona potom pripraví strih, vystrihne prototyp a krajčírky ho perfektne ušijú. Sama ho niekoľko dní testujem, skúšam a sledujem pri tom každý detail – dizajn, spracovanie, účelnosť, pohodlnosť. Ak je všetko v poriadku, riešime technické detaily a efektivitu výroby, potom sa novinka fotí, pridá sa do e-shopu a predstaví na sociálnych sieťach.

 

No nie iba na Slovensku. Začala si predávať cez ebay a tak sa tvoje tepláky dostali skoro do každého kúta našej zemegule. Bola si aj na prestížnych akciách vo svete, nedávno v Číne. O čo šlo?

Agentka pre strednú Európu Lenka Suchová si už dlho všímala moju prácu a rozhodla sa, že práve naša značka sa hodí pre čínsky trh, kde mladí ľudia majú radi európsku módu, jej farebnosť, sú nekonvenční, nechýba im osobitosť a kreativita. Pozvala ma na „fashion week“, aby som značku CARPE DM predviedla nákupcom, médiám a módnym blogerom. Bol to neskutočne nabitý týždeň, prehliadka za prehliadkou, rozhovory, jednania. Boli sme prijatí veľmi dobre a vďaka tomu sme rozbehli už aj rokovania vo veľkých lyžiarskych strediskách i v Moskve.

 

Takže sa úspešne rozbiehate do sveta. Znamená to, že budete presúvať do iných krajín aj výrobu?

Nie, to nemáme v úmysle. Som spod Tatier a pod Tatrami aj ostávam. Úspech a nové kontakty za hranicami nás vo firme tešia a inšpirujú k neustálemu zlepšovaniu. Pokiaľ treba pripraviť väčšiu zákazku, spolupracujeme s veľkými fabrikami, ale tiež na Slovensku. I v tom je naša jedinečnosť – sme slovenská značka s dizajnom, ktorý môže smelo konkurovať svetoznámym značkám s podobným tovarom. Dávam ľuďom prácu tu u nás na Slovensku a to nikdy nezmeníme. Sme na to hrdí.

 
+
 
 
 

Tvoja detská kolekcia, Dobrava, je veľmi obľúbená, za čo ti aj v mene našich malých zákazníkov ďakujeme. Nás nesmierne teší, že práve Active Kids prináša exluzívne ako jediný obchod tvoju detskú kolekciu, na ktorú máme veľmi pozitívne ohlasy. Všetci prajeme tvojej značke veľa-veľa dobrých nápadov a úspechov.

Ďakujem, to veľmi rada počujem. Nesmierne ma teší, že sme dokázali za posledné mesiace rozšíriť našu detskú kolekciu o množstvo nových modelov, vrátane letných kraťasov a šatočiek pre dievčatá. Všetky naše produkty šijeme s láskou a našim najmenším zákazníkom doprajeme tú najvyššiu kvalitu. Naše materiály sú vhodné už pre tie najmenšie deti, starostlivo si vyberáme tie najkvalitnejšie látky. Dovolím si tvrdiť, že naše tepláky su nezničiteľné a deti ich môžu po sebe dediť. Krásne držia farbu a tvar aj po mnohonásobnom praní. Tepláky zaujmú nielen svojím jedinečným štýlom, ale aj širokou škálou využitia. Sú perfektné na nosenie do školy či škôlky, ale aj na hry a šantenie vonku. Mnohé modely majú dokonca outdoorové využitie a tie hrubšie zvládnu s vhodnou spodnou vrstvou termoprádla aj nižšie teploty okolo -5°C. Svojím pohodlným strihom neobmedzujú v pohybe ani tých najaktívnejších malých športovcov. Zákazníci Active Kids sa už teraz môžu tešiť na naše nové kolecie. Pravidelne budeme prinášať novinky a verím, že si budeme získavať stále viac a viac fanúšikov aj medzi spokojnými slovenskými mamičkami :-)                               

Tak pre rekapituláciu 10 hlavných dôvodov, prečo kúpiť detské tepláky Carpe DM

  1. navrhnuté a vyrobené na Slovensku
  2. štýlové, nadčasový dizajn
  3. využiteľné na rôzne outdoorové aktivity aj na bežné nosenie do škôlky či školy
  4. maximálne odolné voči oderu, nezničiteľné, tieto tepláky sa dedia
  5. pohodlné, výborne prispôsobivé akémukoľvek pohybu
  6. hrubšie modely sú nositeľné aj v chladnejšom počasí
  7. skvele kombinovateľné aj s inými štýlmi oblečenia
  8. vďaka jemnosti materiálu vhodné aj pre tie najmenšie deti
  9. atraktívne logo značky
  10. jednoduchá údržba